Školní poradenské pracoviště
Obsah služeb ŠPP (Velikost: neznámá)
Preventivní program školy - PPŠ (Velikost: neznámá)
Strategie předcházení školní neúspěšnosti, šikaně a dalším projevům rizikového chování (Velikost: neznámá)
Krizový plán školy - KPŠ (Velikost: neznámá)
Traumatologický plán školy - TPŠ (Velikost: neznámá)
:od 1. 2. 2025 je naš škola zapojena do projektu , který podpoří inovativní výuku a další vzdělávání pedagogů školy.
Financování projektu:
z toho z Evropského sociálního fondu plus - 483 946,16 Kč
ze státního rozpočtu - 115 192,25 Kč


Publicita Operační program Jan Amos Komenský
reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0000235
.png?1674744231611)
Účel dotace Účelem dotace je: - zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání - zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání, včetně usnadňování vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Lhůta pro splnění účelu dotace Účelu dotace musí být dosaženo do data ukončení fyzické realizace projektu. Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 9. 2022 Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31. 8. 2025 Doba trvání projektu: 36 měsíců
V naší škole probíhá doučování žáků ze dvou zdrojů Evropské Unie. Jednak z projektu Šablony a jednak z projektu investice 3.2.3. národního plánu obnovy.
Doučování je zaměřeno na žáky ohrožené školním neúspěchem, ale zároveň i na rozvoj žáků nadaných v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Publicita Šablony III (Velikost: 73.57 kB)
Tato finanční podpora umožní zlepšení IT vybavení ZŠ i MŠ, zároveň zvýší povědomí učitelů a žáků o využití digitálních technologií ve výuce, pomůže distančnímu vzdělání. Součástí projektu Šablony III je organizace projektových dnů ve škole a mimo školu. Dále sdílení zkušeností pedagogů a doučování žáků ZŠ.
přehled šablon zde (Velikost: 1.36 MB)
PROJEKT ŠABLONY II (Velikost: 73.66 kB)

Od 1. 8. 2018 zahajuje ZŠ a MŠ Újezd realizaci projektu Šablony II s názvem „Učíme se pro budoucnost“. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ. Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
Projekt je realizován v rámci výzvy ŠABLONY II
Naplněním všech indikátorů škola získá dotaci 748 900,- Kč, která bude určena na podporu profesního rozvoje pedagogů formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, na podporu společného vzdělávání prostřednictvím doučování, školních klubů, využitím odborníků z praxe, pořádání projektových dnů ve škole i mimo školu a také prostředky na další vybavení školy. Do projektu je zapojena základní škola, mateřská škola a školní družina
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu
https://www.strava.cz
jídelna 11162
ŠKOLNÍ ŘÁD – Základní škola a Mateřská škola Újezd, okres Beroun
ČJ:A/38/25
Na základě ustanovení § 30, odst. 1) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vydávám jako statutární orgán Základní školy a Mateřské školy Újezd, okres Beroun, tento školní řád. Školní řád je závazný pro všechny zaměstnance školy, žáky a jejich zákonné zástupce.
Žáci školy mají právo
Žáci školy mají dále právo
Zákonní zástupci mají právo zejména na
Žáci jsou povinni
Zákonní zástupci žáků jsou povinni
založeny na porozumění, vzájemné důvěře, toleranci a respektování se
5.1 Docházka do školy
Ředitel školy může dle § 50,odst. 2 školského zákona ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů uvolnit žáka na žádost jeho zákonného zástupce zcela nebo zčásti z vyučování některého předmětu; zároveň určí náhradní způsob vzdělávání žáka v době vyučování tohoto předmětu.
5.2 Chování žáka
5.3 Majetek školy
5.4 Bezpečnost a ochrana zdraví
hodnocení výsledků vzdělávání je vyjádřeno klasifikačním stupněm
stupně prospěchu: 1 – výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Tato stupnice je pro celkové hodnocení žáka na vysvědčení a v průběhu vzdělávání je možné hodnocení i mezistupněm 1 mínus a ž 4 mínus. Toto umožňuje klasifikace ve Škole Online od školního roku 2025 – 2026.
Při hodnocení touto stupnicí jsou výsledky vzdělávání žáka a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou hodnoceny tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména vzhledem k očekávaným výstupům jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, ke svým vzdělávacím a osobnostním předpokladům a se zřetelem k věku žáka. Klasifikace zahrnuje ohodnocení přístupu žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon.
celkový prospěch:
prospěl s vyznamenáním – nejhorší stupeň prospěchu 2,
průměr stupňů prospěchu není vyšší než 1,5
prospěl – není hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5
neprospěl – na vysvědčení stupeň prospěchu 5
nehodnocen – není-li možné žáka hodnotit z některého z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem na konci prvního pololetí
chování žáka ve škole se na vysvědčení hodnotí stupni: 1 - velmi dobré
2 - uspokojivé
3 – neuspokojivé
žáku může být udělena pochvala za:
při porušení povinností stanovených školním řádem lze žákovi uložit dle závažnosti:
Udělení důtky se zaznamená na vysvědčení za pololetí, v němž bylo uděleno.
Udělení pochvaly a jiného ocenění ředitele školy a uložení napomenutí nebo důtky se zaznamená do dokumentace školy.
Chování žáků je vždy hodnoceno s ohledem na věkové zvláštnosti, rozumovou vyspělost, schopnost rozpoznat následky svého jednání a s ohledem na okolnosti, při kterých k porušení pravidel došlo.
Charakteristika stupňů prospěchu
Stupeň 1
Stupeň 2
Stupeň 3
Stupeň 4
Stupeň 5
Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků
Způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Při použití slovního hodnocení se výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem hodnotí tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, ke svým vzdělávacím a osobnostním předpokladům a věku. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení přístupu žáka ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka; obsahuje také zdůvodnění a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat. Výsledky vzdělávání žáka na konci prvního pololetí lze hodnotit souhrnně za všechny předměty. Slovní hodnocení lze použít i pro hodnocení chování žáka.
Zásady pro vzájemné převedení klasifikace a slovního hodnocení
|
Prospěch
|
|
|
Ovládnutí učiva |
|
|
1 – výborný |
ovládá bezpečně |
|
2 – chvalitebný |
ovládá |
|
3 – dobrý |
v podstatě ovládá |
|
4 – dostatečný |
ovládá se značnými mezerami |
|
5 - nedostatečný |
neovládá |
|
|
|
|
Myšlení |
|
|
1 – výborný |
pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti, samostatný |
|
2 – chvalitebný |
uvažuje celkem samostatně |
|
3 – dobrý |
menší samostatnost v myšlení |
|
4 – dostatečný |
nesamostatné myšlení, pouze s nápovědou |
|
5 - nedostatečný |
odpovídá nesprávně i na návodné otázky |
|
|
|
|
Vyjadřování |
|
|
1 – výborný |
výstižné a poměrně přesné |
|
2 – chvalitebný |
celkem výstižné |
|
3 – dobrý |
myšlenky vyjadřuje ne dost přesně |
|
4 – dostatečný |
myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi |
|
5 - nedostatečný |
nedokáže se samostatně vyjádřit, i na návodné otázky odpovídá nesprávně |
|
|
|
|
Celková aplikace vědomostí |
|
|
1 – výborný |
užívá vědomostí a spolehlivě a uvědoměle dovedností, pracuje samostatně, přesně a s jistotou |
|
2 – chvalitebný |
dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb |
|
3 – dobrý |
řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby |
|
4 – dostatečný |
dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává |
|
5 - nedostatečný |
praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí |
|
|
|
|
Aktivita, zájem o učení |
|
|
1 – výborný |
aktivní, učí se svědomitě a se zájmem |
|
2 – chvalitebný |
učí se svědomitě |
|
3 – dobrý |
k učení a práci nepotřebuje větších podnětů |
|
4 – dostatečný |
malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty |
|
5 - nedostatečný |
pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné |
|
|
|
|
Chování
|
|
|
1 – velmi dobré |
Uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit. |
|
2 - uspokojivé |
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob.
|
|
3 - neuspokojivé |
Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků. |
Školní řád byl schválen pedagogickou radou dne 1. 9. 2025
Školní řád a pravidla pro hodnocení výsledků vzdělání žáků byly schváleny školskou radou dne_________
Mgr. Ludmila Mottlová
Ředitelka školy
Přílohy: Provozní řád ZŠ
Provozní řád MŠ
Provozní řád tělocvičny
Provozní řád školní družiny
Provozní řád školní jídelny
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu
https://www.strava.cz
jídelna 11162